Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Nasi Lemak Malaysia Airlines (MAS) Dulu Dan Sekarang

KUALA LUMPUR: Isu ‘nasi lemak telanjang’ Chef Wan terus menjadi perbualan hangat bila mana ramai yang tidak berpuas hati dengan cara syarikat penerbangan Malaysia Airlines menyediakan hidangan kegemaran ramai ini di kelas ekonomi.


Beberapa penumpang syarikat penerbangan ini berkata bahawa hidangan ini pernah dihidangkan di dalam pesawat sebelum ini, namun berbeza dengan gambar yang dimuat naik di akaun Instagram milik Datuk Chef Wan.
Laman web AirlineMeals.net membenarkan penumpang untuk memuat naik gambar makanan yang dihidangkan di dalam pesawat. Ia termasuk hidangan nasi lemak yang disediakan oleh MAS dalam kelas ekonomi dalam tempoh beberapa tahun.
Gambar dimuatnaik oleh Jerry Yong pada tahun 2010 dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Tokyo. Ia mempunyai rendang dan sambal udang.
Gambar dimuatnaik oleh Jensen pada April 2011 dari Amsterdam ke Kuala Lumpur.
Penumpang KKWong memuat naik gambar ini pada November 2011 dari Kota Kinabalu ke Kuala Lumpur.
Inilah gambar Nasi Lemak dihidangkan kepada Chef Wan yang dimuatnaik oleh beliau pada 29 Januari 2014.
Pada hari Sabtu, menerusi satu kenyataan, pihak Malaysia Airlines mengucapkan terima kasih kepada Chef Wan atas gambar dan komen yang dimuat naik di laman akaun Instagram milik celebrity chef itu. Syarikat penerbangan itu juga akan meningkatkan mutu makanan yang disediakan di dalam penerbangan mereka.
Isu ini terus menjadi perbualan hangat, termasuk beberapa komen yang dibuat di laman web AstroAwani.com.
“Saya setuju dengan Chef Wan tu. Untuk pengetahuan semua, MAS terpaksa menurunkan kos makanannya disebabkan kerugian yang dialaminya. Sebelum ini okey sahaja pun jadi untuk menampung kerugian tersebut terpaksalah pihak MAS mencari jalan penyelesaian. InsyaAllah, apa yang berlaku sementara sahaja,” kata pembaca Hanafiah Ramli.
Pembaca yang dikenali sebagai ‘Roha’ pula tulis bahawa sebelum ini, nasi lemak yang disediakan MAS ada ikan bilis, kacang dan disediakan di dalam bekas lain.
“Nasi ada lauk pedas yang mempunyai kombinasi udang dan ikan bilis,” tambah beliau.
Pembaca ‘Jawing Dongkok’ pula ingin zaman kegemilangan MAS pada tahun 1980an dikembalikan.
“Komen Chef Wan tepat sekali. Melihat nasi lemak yang dihidangkan kepada seorang Chef ternama seperti Chef Wan tentulah mengundang komen. Teringat zaman kegemilangan MAS di tahun 1980an berbanding dengan service makanan sekarang amat berbeza sekali. Seruan: Kembalikanlah kegemilangan MAS yang dahulu!” kata beliau.
Ini pula komen dari pembaca menggunakan nama ‘Kerja Atas Awan’ yang merupakan seorang pramugara yang berkongsi mengapa tiada timun atau kacang di dalam hidangan nasi lemak mereka:
Isu ini juga terus menjadi hangat di media sosial seperti Twitter. Berikut adalah beberapa reaksi:
Kongsi di Google Plus

About ΛΓΓОVЄРЄΛСЄ™

Tiada Kepayah Selagi Kita Mahu Berusaha ...
Dapatkan HABBASYI OIL - Kapsul Habbatussauda + Madu

- Hubungi 019 215 7175 (Syahrul)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment